emd-forever

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Anders Bagges Nya SuperGrupp

Av emd-forever - 16 juni 2011 13:45

   JOBBAR MED DANNY ”Vi kom inte på vad alla låtar skulle heta så vi döpte dem till Konsum, Ica Maxi, Lidl. Så till slut fick vi heta Supermarkets”, säger Anders Bagge. Från vänster: Johan Kronlund, Bagge, Danny Saucedo, Christos Gontevas och Robert Wåtz.

Här är Bagges nya supergrupp







4 demonproducenter går samman - men idoldomaren vägrar bli popstjärna.Nej, Anders Bagge jobbar inte på ICA.

Supermarkets är teamet som ska erövra världen.

Först ut är Danny Saucedo.


Anders Bagges ena husflygel utanför Stockholm jobbar Supermarkets. Den nya producentkvartetten som vill vara hjärnan bakom stora artister.

Nystartade Supermarkets består av producenterna och låtskrivarna Anders BaggeRobert WåtzJohan Kronlundoch Christos Gontevas.

– Det är ett dansprojekt där vi är ett produktionsteam. Vi tar in en massa gästsångare, både svenska och internationella artister, säger låtskrivaren och ”Idol”-jurymedlemmen Anders Bagge, 43.

I samma gråmelerade soffa sitter artisten Danny Saucedo, 25, som precis börjat jobba med teamet.

Förlorade sin far

Inom två veckor släpper han och Supermarkets singeln ”Crash and survive”. En låt som betyder mycket för Anders Bagge.

2003 förlorade han sin pappa i lungcancer.

– Jag kan inte släppa det än i dag. Men jag får sköna tecken att han finns, som en slags skyddsängel.

Danny Saucedo träffade Anders Bagge för första gången redan som 13-åring.

– Jag blev hänförd av hans vilja, vilken stjärna han är tänkte jag. Men då var han så ung, säger Bagge och flinar.

– När fyra superhjärnor går ihop och skriver musik kan det inte blir annat än bra, säger Saucedo.

”Vilken stjärna”

I våras släppte Supermarkets sin första singel ”Du säger du älskar mig”. Den danska artisten Medina gör duetten med Anders Bagge.

Men Bagges mål är inte att gå från låtskrivare till popstjärna.

– Jag sjunger ofta in mina demos. Men jag vill inte springa ut på en scen och sjunga inför publik. Då skulle jag dö av nervositet. Dessutom är min röst alldeles för trasig, säger Anders.

”Det är lyx”

Bagge gör en spontan moonwalk över golvet för att sedan vara nära att spilla kaffe över hela mixerbordet. Strax innan har han bett Cristos sätta sig vid pianot och sjunga gospel.

Danny tar ordet från kaoset:

– Som artist är det grymt att få jobba med ett sånt här team, låna ut sin röst till något så välproducerat. Det är lyx.

Efteråt blir det lika tyst i studion som på Ica Maxi efter stängning.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emd-forever - 4 januari 2012 22:52

AHAHAHAHAHA, jag vet att headern & designen är fett fail. I n t e   b r a  e l l e r  f i n ! Men ska fixa det ngn dag orkar inte nu :p ! Men aja, får va så länge.... ...

Av emd-forever - 4 januari 2012 22:47


JUST NU ÄR DANNY I LODON! Det skrev han på sin facebook för 7 min sedan!   ...

!

Av emd-forever - 2 januari 2012 09:49


Hej alla! Jag är väldigt ledsen att jag inte har bloggat sen ja typ i oktober eller något.   Jag kommer nog inte blogga så mkt till på den här bloggen. Bara några inlägg nån gång kanske.   Det här är då en gammal nyhet men för dom som inte ...

<3!

Av emd-forever - 28 oktober 2011 14:54

Av emd-forever - 28 oktober 2011 14:51

Ursäkta för att jag inte har bloggat på jätte länge!!! Men jag har faktiskt inte haft någon lust och glömt bort, men jag ska bättra mig, lovar! Snart kommer något/några inlägg! ...

Presentation


Hej. Jag är en tjej som älskar E.M.D (Erik Segerstedt, Mattias Andreassson och Danny Saucedo.) I min blogg bloggar jag om E.M.D & Danny, Erik o Mattias.
Jag hoppas att ni gillar min blogg och komentera gärna inläggen m.m om ni vill!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Danny bästa låt av dom här (inte alla han har) ?
 Radio
 Tokyo
 All On You
 Play It For The Girls
 If Only You
 Set Your Body Free
 In Your Eyes
 Tonight
 In The Club
 In Love With A Lover
 Never Gonna Take Us Down
 Catch Me If You Can
 Just Like That
 Cassandra

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards